mamuta.pl

sklep.mamuta.pl

Etykiety

poniedziałek, 2 listopada 2009

Kursik na szydełkowy kwiatek ...

Odpowiadając na masę próśb w mailach i komentarzach i jako, że nie mam weny na papierowe twory, zmobilizowałam się i zrobiłam dawno obiecany, kurs krok po kroku, na szydełkowy kwiatek by mamuta :)))

Kwiatek wymyśliłam sama - z lenistwa, nie chciało mi się szukać gotowców :))
Dlatego bardzo proszę, jeśli ktoś skorzysta z kursu, o kilka słów skąd on pochodzi :))
Zaczynamy:
Potrzebne będą: nici, szydełko i nożyczki :)


Robimy 3 oczka łańcuszka


i zamykamy oczkiem ścisłym zamykającym w kółeczko:


Następnie w powstałe kółeczko robimy 9 półsupków - na okrętkę (tzn. nie wbijamy się w oczka, tylko w kółeczko)


Nitkę-końcówkę też staramy się wrobić w kółeczko;
po zrobieniu 9 półs. zamykamy kółeczko oczkiem ścisłym i obcinamy resztkę nitki-końcówki, żeby nam się już nie plątała, zostaje nam tylko nitka robocza (ta z motka) :)



Robimy oczko łańcuszka



... i wbijamy szydełko w następne o. na kółeczku, robimy półsł. i przeciągamy razem




... robimy 4 oczka łańcuszka



... wbijamy szydełko w kolejne oczko na kółeczku i robimy niedokończony (nie przeciągamy go do końca) półsłupek i wbijamy szydełko w kolejne oczko na kółeczku, robimy następny niedokończony półsłupek i teraz przeciągamy nitkę przez wszystkie 3 oczka na szydełku




Powstała nam pętelka na pierwszy płatek, drugi robimy identycznie;
4 oczka łańcuszka i zamykamy w ten sam sposób



Ostatnią pętelkę zamykamy oczkiem ścisłym



następnie robimy płatki w powstałych pętelkach;
zaczynamy i kończymy każdy płtek od nawijanego półsłupka






teraz w zależności od tego czy chcemy większy czy mniejszy kwiatuszek, robimy 5-7 półsłupków


i na końcu płatka, tak jak na początku, półsłupek nawijany



Każdy płatek kończymy oczkiem ścisłym wbitym pomiędzy poszczególnymi płatkami




Pozostałe płatki robimy w ten sam sposób;
ostatni kończymy oczkiem ścisłym wbitym w pierwszy płatek


obcinamy nitkę



i chowamy ją z tyłu, przeciągając przez oczka



i kwiatek gotowy :))



i jeszcze dla wolących schematy, mój osobisty, własnoręczny schemacik, mam nadzieję, że czytelny :))





Ufff ...
Zapraszam do próbowania, jeśli znajdziecie jakiś błąd to proszę o sygnał :))
Miłej pracy :)

22 komentarze:

kalanchoe pisze...

rewelacja!!! tego mi trzeba było, sama cośtam próbowałam ale nie wychodziło jak trzeba, a teraz mam :)

Madzioza pisze...

Kursik czytelny:)
Prawie zawsze stosuję w moich pracach szydełkowych ten model kwiatka, ponieważ on "robi się sam" zawsze z głowy-zmieniam tylko ilość płatków i ich wielkość np tu:
http://zakreconaja.blogspot.com/2009/07/nie-proznowaam.html

Kasiu, wspomniałam o Twoich karteczkach ekologicznych tutaj:

http://zakreconaja.blogspot.com/2009/11/wzieo-mnie-na.html

Pozdrawiam!

Agnieszka/Mirabeel pisze...

oj! Dziękuję za super kursik!

Gosia pisze...

Wolę schematy więc wielkie dzięki !!!!!Zaraz wezmę się do pracy.
pozdrawiam
http://papierowamargaretka.blogspot.com/

Rybiooka pisze...

Dzięki za kursik ;)
Wyróżnienia odebrałaś moja droga !!!

Barbarella pisze...

a ja i tak nie umiem tego zrobić :/

Jagoda pisze...

jak dla mnie szydełko to czarna magia ;P

ale może mnie kiedyś pokusi o kwiatek, to będę wiedziała gdzie szukać wskazówek :)))

Karola pisze...

Śliczne kwiatuszki wychodzą z Twojego schematu :)
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam po odbiór wyróżnienia :)

Kamilcia_W pisze...

dziękuję :*

Mazmika pisze...

Schemat bomba, znalazłam kiedyś podobny na jakiejś angielsko-języcznej stronie...ale to było dla mnie nie do rozgryzienia...a u Ciebie wszystko szczegółowo opisane i ekstra sfotografowane, no i jeszcze schemacik na dokładkę...Wielkie DZIĘKI :)
(Kwiatek mi się udał)

Madzioza pisze...

Kasia , na pewno trafił się nie raz kwiatek o takiej samej liczbie oczek w płatku;) Zrobiłam/robię ich bardzo dużo bo od daaawna już szydełkuję;)
Jednak nie korzystałam ze schematu, zawsze z głowy robię zmieniając tylko wielkość płatków czyli liczbę oczek łańcuszka;)
W wolnej chwili wkleję na bloga kompleciki jakie zrobiłam:)
Pozdrawiam.

mamuta pisze...

Dzięki dziewczyny :*
Powstają pierwsze kwiatki, super, cieszę się bardzo :)

Rybiooka, widzisz, muszę to ogarnąć, Emi jest chora i trochę czasu mi brakuje a wieczorkiem to mi się już nie chce, czekam na napływ jakiegoś chcenia :)
Madzioza, chyba źle mnie zrozumiałaś :)) wymyśliłyśmy prawie (albo całkiem) takie same kwiatuszki, dlatego zapytałam czy robisz je identycznie i tyle ...

Madzioza pisze...

Mamuta, mi się wydaje, że tak samo właśnie je robimy:):)hih. Przynajmniej wizualnie na to wygląda:)
A teraz napisz jakie u Ciebie mają zastosowanie:):):)Kartki-to wiem na pewno:)

Ajgacia pisze...

rewelacja!!! choć ja mam dwie lewe ręce do szydełkowania to już podesłałam linka mamie by się zaznajomiła i może będzie miała cierpliwość by mi łopatologicznie pokazać/wytłumaczyć, DZIĘKI!

K.C. pisze...

Mamuto jesteś WIELKA!!!! Kursik jest rewelacyjny a kwiatuszek BOSKI!!!!
Dziękuję :)))

Unknown pisze...

kursik czytelny ale ze ja i szydelko to zero komuniukacji, zadoole sie tylko obejrzeniem zdjec, zazdraszczam umiejetnosi szydelkowania :)

mamuta pisze...

Cieszę się, że kursik się spodobał, miłej pracy życzę :*
pozdrawiam

anaalbimoreno pisze...

Gracias por explicarlo tan bien, no domino el ganchillo pero lo intentare hacer gracias.

Plecionki Ineski pisze...

cudny kwiatek :) super kursik :)

Unknown pisze...

Super przejrzysty kursik. Takiego szukałam. Dziękuję. =)

Marta Wiśniewska pisze...

Takie kwiatuszki nie dość, że są dość delikatne to bardzo mi się podobają. Ja lubię je robić w szczególności z włoczki https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Paris/43 gdyż na niej zdecydowanie najlepiej mi się pracuje.

Anna Barańska pisze...

Zawsze chciałam nauczyć się szydełkowania jednak chyba nie mam za bardzo do tego talentu. Za to idealnie idzie mi robienie prac z tkaniny z nadrukiem https://ctnbee.com/pl/ gdzie mogę robić wszystko na co mam ochotę. Teraz jestem na etapie szycia nowych zasłon do pokoju moich dzieci.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...